איך עוברים למשרד חדש בזמן הקורונה
תוכן עניינים
בתקופה הזאת חשוב להכיר איך עוברים למשרד חדש בזמן הקורונה? הקורונה הפכה לחלק מחיינו, ולכן חשוב לדעת כיצד להתמודד איתה גם בתחום העסקי. אחד האתגרים הגדולים ביותר בתקופה זו הוא מעבר למשרד חדש. חברות שמחפשות לשכור משרדים בתל אביב והסביבה צפויות להתקל באתגרים רבים בעת שלב החיפושים והמעבר.
מעבר כזה יכול להתרחש מסיבות רבות, כגון:
- סיום תקופת החוזה של המשרד הקיים.
- גדילה במספר העובדים וחוסר מקום במשרד הקיים.
- צמצום מספר העובדים ורצון לחסוך בשטח מיותר.
- ניצול הזדמנויות ומציאת משרדים במחירי קורונה.
- רכישה של משרד ומעבר לצורך שימוש עצמי.
- פתיחה של עסק חדש שמחייב עבודה ממשרד.
בכללי, מעבר למשרד חדש הוא אירוע מורכב ומאתגר, ובתקופה של מגפה הוא יכול להיות אפילו יותר קשה. לכן, חשוב להיערך מראש ולנקוט בצעדים כדי להקל על המעבר. הקורונה השפיעה רבות על הכלכלה ועל שוק המשרדים בפרט, לכן חשוב להכיר את הדגשים הבאים שיעזרו לכם בזמן המעבר למשרד החדש שלכם.
שלב החיפוש
כבר בשלב החיפוש נסו להיות יותר יעילים וממוקדים. חשבו מראש את השטח הנחוץ לכם, מיקום, תקציב, תקופת התחייבות לחוזה, זמן כניסה למשרד החדש ועוד אלמנטים שחשובים לכם. עבדו עם חברת תיווך משרדים מקצועית שמכירה את שוק המשרדים באזור בו אתם מחפשים. אל תתביישו לבקש את כל הנתונים על המשרד מראש, זה יכול לחסוך לכם סיורים מיותרים.
באתר של zuz יועצי נדל"ן לדוגמה תוכלו לקבל את כל הפרטים האפשריים על המשרד.
- מיקום
- גודל המשרד
- מחיר המשרד
- דמי ניהול
- מספר חדרים
- מאפייני המשרד
- תיאור כללי של המשרד
בנוסף לכל זה תוכלו לראות תמונות רבות המשקפות את מצב הנכס, סרטון של הנכס, תשריט יחידה ואפילו סיור וירטואלי. לרוב שלב החיפוש הוא השלב המייגע ביותר בתקופה של מעבר למשרד חדש, נצלו את הטכנולוגיה והקדמה שיש לחברות התיווך לטובתכם.
היו מעודכנים בהנחיות
אנו כרגע בעיצומו של הסגר השני שחל על מדינת ישראל, ומאז פרוץ המגפה העסקים קיבלו לא מעט הנחיות והגבלות שהשתנו בהתאם למצב. תאמו את לוח הזמנים של המעבר בהתאם למצב, מעבר של משרד בזמן סגר יכול להוות בעיות רבות כגון עבודה עם אנשי מקצוע וספקים. קחו בחשבון שעקב ההנחיות לא כל העובדים יוכלו לעבוד ביחד במשרד, חשבו מראש מה הגודל האידיאלי למשרד החדש שלכם עם אפשרות לעבודה היברידית(שילוב עבודה מהמשרד ומהבית).
אל תתפשרו על בעלי מקצוע חובבנים
חסכון בכסף בבחירת בעל מקצוע חובבן יכול לעלות לכם הרבה בעתיד ויכול לגרום בלגן שלם בזמן מעבר של המשרדים. בחרו חברת הובלות מקצועית שיודעים לעבוד ביעילות בכל תקופת הקורונה עם שמירה על ההנחיות של משרד הבריאות. אין צורך בפגישות מיותרות עם עורכי דין ואנשי מקצוע אחרים. מומלץ לעשות פגישות אונליין ואפילו חתימה דיגיטלית על מסמכים במידה ואפשר לעשות זאת.
חוזה קצר טווח
אם אינכם יכולים לצפות את קצב הגדילה שלכם עקב המצב, תמיד תוכלו לשכור משרד לפי תשלום חודשי מבלי להתחייב לחוזה ארוך טווח. התופעה של לשכור משרד לפי תשלום חודשי נכנסה עמוק לתודעה של אנשי העסקים עם פרוץ חללי העבודה המשותפים כגון:
- We Work
- BE ALL
- Regus
- Mindspace
- SOK
- ROOMS
- MIXER
- Panthera
- Brain Embassy
- Partners & Co
- POINT Azrieli
- Ashtrom Port
- GLA
- Urban Place
- Spaces
כיום גם בעלי המשרדים מבינים את המצב ומוכנים לחתום לחוזה קצר של שנה פלוס אופציה.
לסיכום – איך לעבור למשרד חדש בזמן מגפה
אז איך עוברים למשרד חדש בזמן הקורונה?
- תכננו מראש: זה הזמן לחשוב על הצרכים שלכם למשרד החדש, כמו גודל, מיקום, תנאים ותשתיות. הכינו רשימה של קריטריונים שחשובים לכם, ושתמשו בה כדי לבחור את המשרד המתאים. בנוסף חשוב מאוד לתכנן היטב את תקציב המשרד החדש שלכם.
- שמרו על ההנחיות: הקורונה עדיין כאן, ולכן חשוב להקפיד על ההנחיות של משרד הבריאות במהלך המעבר. זה כולל שמירת מרחק, עטיית מסכות והיגיינה אישית.
- השתמשו באנשי מקצוע: חברת מעבר מקצועית יכולה לעזור לכם בהובלה, אריזה ופירוק של הציוד במשרד. זה יכול לחסוך לכם זמן, כסף ועוגמת נפש.
בנוסף לטיפים האלה, חשוב לזכור שהקורונה יכולה להשפיע על תהליך המעבר למשרד חדש. לכן, חשוב להיות גמישים ולהיערך לאפשרויות בלתי צפויות. חשוב להכיר בנוסף את ההתמודדות של בעלי המשרדים במהלך הקורונה לצורך ניהול משא ומתן שמשתלם לטובתכם.