המדריך המלא למציאת משרד להשכרה בתל אביב
תוכן עניינים
המדריך מלא למציאת משרד להשכרה בתל אביב: איך למצוא את המשרד המושלם עבור העסק שלכם. כאשר אתם מתחילים לחפש משרדים להשכרה בתל אביב, חשוב לבצע את התהליך בצורה יעילה ומסודרת. חיפוש משרד חדש יכול להיות תהליך מורכב ומסורבל, שעלול לעלות לחברות בבזבוז זמן וכסף.
במדריך הבא, אנו ב-zuz יועצי נדל"ן, נלווה אתכם בתהליך המעבר למשרד חדש בתל אביב בצורה יעילה ומסודרת. המדריך המלא למציאת משרד להשכרה כולל מספר שלבים, שכל אחד מהם חשוב להצלחת התהליך. אנו ב zuz יועצי נדל"ן רוצים להעביר לכם קצת מהניסיון שלנו בכל הנוגע לחיפוש ומעבר של משרדים בתל אביב. אנו חברת תיווך נדל"ן עסקי מתמחים בליווי חברות המעוניינות בהשכרת של משרדים בתל אביב והסביבה.
מדוע לשכור משרדים בתל אביב?
ישנם מספר סיבות מדוע לשכור משרדים בתל אביב כמו:
- סיום תקופת החוזה של המשרד הקיים: עסקים רבים שוכרים משרדים לתקופה מוגדרת, ולכן הם צריכים לעבור למשרד חדש כאשר תקופת החוזה מסתיימת.
- פתיחת עסק חדש: עסקים חדשים זקוקים למשרד כדי לתפעל את הפעילות שלהם.
- התרחבות: עסקים שגדלים זקוקים למשרד גדול יותר כדי להכיל את הצוות והציוד הנוספים שלהם.
- צמצום: עסקים שצומצמו עשויים להזדקק למשרד קטן יותר.
- התרחבות על ידי פתיחת משרד נוסף: עסקים שרוצים להרחיב את נוכחותם בשוק עשויים לפתוח משרדים נוספים בתל אביב או במקומות אחרים.
- ניצול ירידת מחירי השכירות: ירידת מחירי השכירות בתל אביב יכולה ליצור הזדמנות לעסקים למצוא משרדים במחירים אטרקטיביים יותר.
- שדרוג המשרד: עסקים עשויים לרצות לשדרג את המשרד שלהם למגדל או בניין משרדים חדשים יותר.
- מעבר לאזור נגיש יותר ללקוחות ולעובדים: עסקים עשויים לבחור לעבור לאזור נגיש יותר ללקוחות ולעובדים שלהם.
- מעבר למשרד נגיש: משרד נגיש לנכים מאפשר העסקת עובדים עם מוגבלויות וגישה נוחה ללקוחות.
ברגע שהבנתם מדוע אתם צריכים לעבור למשרד חדש, תוכלו להתקדם לשלב הבא בתהליך. הסיבה למעבר יכולה להשפיע על ההחלטה לגבי מיקום המשרד החדש, גודל המשרד, שירותים ומתקנים, ועוד.
תחלופות זולות יותר ממשרדים בתל אביב
אם אתם רוצים לחסוך בעלויות, אתם עשויים לשקול לעבור לאזור זול יותר, כגון רמת גן או בני ברק. משרדים להשכרה בבורסה של רמת גן מהווים פתרון מעולה עבור חברות שמחפשות את היוקרה של המגדלים אבל במחירים נוחים יחסית לתל אביב. משרדים להשכרה במתחם בסר בעיר בני ברק גם מהווים פתרון לעסקים שמעוניינים לחסוך בדמי השכירות ולהשגתן במתחם מגדלים יוקרתי.
מיקום המשרד החדש
אחאחת ההחלטות החשובות ביותר בעת חיפוש משרד בתל אביב היא בחירת המיקום. מיקום המשרד יכול להשפיע רבות על העסק, כולל על נגישות הלקוחות, העובדים והספקים, על התדמית של העסק ועל עלויות התפעול.
כיצד לבחור את המיקום המושלם?
הנה כמה גורמים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת מיקום למשרד בתל אביב:
- צרכים עסקיים: מהם הצרכים הספציפיים של העסק שלכם? האם אתם זקוקים למיקום נגיש לרכבת או לתחבורה ציבורית אחרת? האם אתם זקוקים לחניה? האם אתם רוצים להיות קרובים ללקוחות או לספקים שלכם?
- תדמית: האם המיקום של המשרד משקף את התדמית שאתם רוצים ליצור לעסק שלכם? לדוגמה, חברת הייטק עשויה לרצות להיות ממוקמת באזור עסקי תוסס, בעוד שחברה קטנה יותר עשויה לרצות להיות ממוקמת באזור מגורים.
- עלויות: מיקומים מסוימים בתל אביב יקרים יותר מאחרים. חשוב לקחת בחשבון את התקציב שלכם בעת בחירת מיקום.
טיפים לבחירת מיקום למשרד בתל אביב:
- עשו מחקר מקיף: בדקו את מחירי השכירות באזורים שונים, קראו ביקורות על נכסים וקבלו הצעות ממספר סוכנים.
- בקרו בנכסים פיזית: אין תחליף לביקור בנכס פיזית כדי לבחון אותו מקרוב.
- דברו עם עסקים אחרים באזור: קבלו חוות דעת מעסקים אחרים באזור לגבי היתרונות והחסרונות של המיקום.
היצע המשרדים בתל אביב משתנה כל הזמן. חשוב להיות גמישים בהתאם למצב הקיים ולשקול מיקומים חדשים שלא חשבתם עליהם בעבר.
תל אביב מחולקת למספר אזורי משרדים עם היצע גדול של בנייני משרדים ומגדלים בכל אזור.
אזורי המשרדים העיקריים בתל אביב הם:
- מתחם רוטשילד – מיקום מנצח עבור עובדים ולקוחות
- מתחם שרונה – אחד הלוקיישנים השווים
- שכונת מונטיפיורי – האזור החם של משרדים בתל אביב
- מע"ר צפוני – ברחוב מנחם בגין תל אביב
- דרך מנחם בגין – אמצע ציר מנחם בגין תל אביב
- מתחם בית המשפט – מהפך של שוק המשרדים במתחם
- ציר המסגר – מהפך בביקוש למשרדים בציר
- ציר יגאל אלון – למה כדאי לפתוח שם משרד?
- מתחם חסן ערפה – משרדים להשכרה במתחם
- מתחם יד חרוצים – לא רק אזור של מוסכים
- משרדים על יד מגדלי עזריאלי
- ציר אבן גבירול
- משרדים על יד הים
- רמת החייל
- צפון תל אביב
- דרום תל אביב
אזורי המשרדים בתל אביב מציעים מגוון רחב של אפשרויות, לכל אזור יש יתרונות וחסרונות שונים, ומחירי שכירות משרדים שונים.
מה הצרכים של החברה?
לאחר שבדקנו והבנו את המיקום האידיאלי, עלינו להבין את הצרכים של החברה שלנו. הצרכים יכולים להיות שונים מחברה לחברה, ולכן חשוב לחשב היטב את הדברים הבאים:
- מתי נרצה לעבור למשרד החדש? חשוב להבין את התזמון שלנו, כדי לדעת מתי להתחיל את החיפושים. לדוגמה, אם המעבר יהיה רק בעוד חצי שנה, אין טעם לבקר במשרדים ריקים שמוכנים לאכלוס מידי. הכנו לכם מדריך שיעזור לכם להבין כמה זמן לוקח לעבור למשרד חדש בתל אביב.
- מה החלוקה המתאימה למשרד שלנו? ישנן חלוקות שונות של משרדים, כגון חלוקה לחדרים או חלוקה לאופן ספייס. חשוב לבחור את החלוקה המתאימה ביותר לצרכים שלנו.
- מה הגודל המתאים למשרד שלנו? עלינו לחשב את הגודל הדרוש למשרד החדש, בהתאם למספר העובדים והציוד שלנו.
- כמה זמן חוזה נוכל לחתום? תקופת החוזה יכולה להשפיע על גורמים רבים, כגון מחיר השכירות והשתתפות הבעלים בהתאמות או בשיפוץ.
- מה התקציב שלנו? חשוב לקחת בחשבון את כל ההוצאות הקבועות הכרוכות בשכירת משרד, כגון דמי ניהול, ארנונה, חשמל, מים, אינטרנט, ניקיון, ביטוח והוצאות תפעוליות.
ככל שתגדירו את הצרכים שלכם בצורה מדויקת יותר, כך תדעו מה לחפש במשרד חדש. זה יעזור לכם למצוא את המשרד המתאים ביותר לעסק שלכם במהירות וביעילות.
תהליך החיפוש
תהליך החיפוש של משרד להשכרה בתל אביב יכול מייגע ולא פשוט בכלל, לפעמים תצטרכו לעבור עשרות נכסים עד שתגיעו למשרד המיוחל. אנו ממליצים שמקבלי ההחלטות יהיו נוכחים ושותפים לכל התהליך, זה יכול לחסוך לכם הרבה מאוד זמן מיותר.
שימוש במתווך נדל"ן עסקי מקצועי יכול להפוך את כל תהליך החיפוש להרבה יותר ממוקד ויעיל. מתווך מקצועי יכול גם לחסוך לכם המון כסף בדמי השכירות, דמי השכירות תמיד ניתנים למשא ומתן ומתווך שיודע ומכיר את המחירים בשוק יכול להשיג לכם עסקה הרבה יותר טובה מאשר שהייתם מגיעים ישירות מול הבעלים. מתווך עם ניסיון גם לא יבזבז לכם את הזמן בסיורים של משרדים שלא רלוונטים אליכם. אנו מאמינים שאם אתם מודעים לכל הצרכים של החברה, ואתם משתמשים בשירות של מתווך נדל"ן עסקי שמכיר את שוק המשרדים בתל אביב, מספיק לכם סיור אחד או שניים, שבכל סיור המתווך מראה לכם את כל האופציות הרלוונטיות שיש באזור. הכנו לכם מדריך שמסביר איך מוצאים משרד להשכרה בתל אביב עם חברת תיווך.
משא ומתן וחוזה
ברגע שמצאתם את המשרד המתאים לכם אפשר להתחיל במשא ומתן מול הבעלים לגבי התנאים המסחריים, דמי השכירות, תאריך כניסה, תקופת החוזה, ערבויות, התאמות וכו. יש לשים לב שדמי הניהול והארנונה אינם ניתנים למשא ומתן ולרוב לא קשורים לבעלים. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם במו"מ מול הבעלים.
מידי פעם עסקאות נדל"ן עסקי נופלות בשלב החוזה בגלל מספר סיבות, אחת הסיבות היא שימוש בעורך דין שלא מתעסק עם חוזים בתחום הנדל"ן העסקי. אנו ממליצים לעבוד עם עורך דין מומחה שמכיר את התחום שיעבור על חוזה השכירות המשרד שלכם ויכול להגן עליכם מפני חוזה דקרוני ולא הוגן ועדיין לא להפיל עסקה בגלל החוזה. שימוש בעורך דין מקצועי יכול לחסוך לכם הרבה כאב ראש מיותר.
מעבר למשרד, עיצוב וריהוט
אחרי שחתמתם על החוזה, ויש תאריך כניסה למשרד החדש צריך לתכנן היטב את הלוז לקראת המעבר. הכנת צק ליסט מסודר למעבר משרדים יכול לעזור לכם לנהל את המשימה בהצלחה. חלק מהמשימות כוללות את ההובלה ועיצוב המשרד לפי אופי החברה. חשוב להשתמש בחברת הובלות אמינה במיוחד אם יש לכם ציוד רגיש וחשוב. לפני שההובלה מגיעה עם כל הריהוט יש אפשרות לשכור את שירותם של מעצבי פנים ואדריכלים שיתנו טאצ' אישי ומקצועי. כיום תוכלו גם לשכור משרדים מרוהטים לחלוטין ובכך תחסכו לכם זמן וכסף ברכישה של ריהוט. אם אינכם מעוניינים במעצבי פנים ותרצו לעצב את המשרד בעצמכם אז בקשו מהבעלים תסריט של המשרד עם המידות של החדרים כך שתוכלו לוודא שהריהוט מתאים למשרד. הכנו לכם מדריך מיוחד עם טיפים לעיצוב משרדים בסביבת תל אביב.
מה חשוב לעשות אחרי שעוברים למשרד החדש?
לאחר המעבר למשרד החדש, חשוב לבצע מספר פעולות כדי לוודא שהמשרד פועל בצורה חלקה ויעילה, ושהלקוחות והספקים שלכם מודעים למיקום החדש שלכם.
1. עדכון הלקוחות
חשוב לעדכן את הלקוחות שלכם במעבר למשרד חדש. ניתן לעשות זאת באמצעות דואר אלקטרוני, שיחת טלפון או הודעה ברשתות החברתיות. חשוב לכלול את הכתובת החדשה, פרטי ההגעה למשרד והזמנים לפגישות.
2. עדכון הפרטים באינטרנט
חשוב לעדכן את הפרטים באינטרנט, כולל הכתובת החדשה, מספר הטלפון והדואר האלקטרוני. ניתן לעשות זאת באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות ובכל פלטפורמה אחרת שבה אתם מופיעים.
3. פרסום המשרד החדש
ניתן לפרסם את המשרד החדש ברשתות החברתיות ובאתרים עסקיים. פרסום כזה יכול לעזור לכם להביא לקוחות חדשים.
4. אירוח אירוע פתיחה
אירוח אירוע פתיחה הוא דרך מצוינת להכיר את הלקוחות הקיימים שלכם ולפגוש לקוחות חדשים. ניתן לארח אירוע קטן או גדול, בהתאם לגודל החברה שלכם.
לסיכום – המדריך המלא למציאת משרד להשכרה
אם אתם מחפשים משרדים להשכרה באזורי תל אביב, וודאו שאתם עובדים לפי השלבים הבאים, וכך אולי כל התהליך יהיה יותר חלק בשבילכם:
- בחירת המיקום
השלב הראשון הוא לבחור את המיקום המתאים למשרד שלכם. חשוב לקחת בחשבון גורמים כגון קרבה ללקוחות, תחבורה ציבורית, חנייה ושירותים.
- הגדרת הצרכים
השלב השני הוא להגדיר את הצרכים של החברה שלכם. מה הגודל הדרוש של המשרד? כמה עובדים יהיו במשרד? מהם הצרכים הספציפיים של החברה, כגון שטח אחסון, חדרי ישיבות או חללים משותפים?
- חיפוש משרדים
לאחר שגיבשתם את הצרכים והמיקום, תוכלו להתחיל בחיפוש משרדים. ניתן למצוא משרדים להשכרה באינטרנט, באמצעות חברת תיווך או באופן עצמאי.
- סיורים במשרדים
לאחר שמצאתם מספר משרדים פוטנציאליים, חשוב לבצע סיורים כדי להתרשם מהם מקרוב. כדאי להגיע לסיורים עם רשימה של שאלות כדי לוודא שהמשרד עונה על הצרכים שלכם.
- משא ומתן והחתמת חוזה
לאחר שבחרתם משרד, עליכם לנהל משא ומתן עם הבעלים על דמי השכירות והתשלומים האחרים. חשוב לקבל חוזה כתוב המפרט את תנאי השכירות.
- מעבר למשרד
לאחר שחתמתם על החוזה, תוכלו להתחיל בתהליך המעבר למשרד החדש. חשוב לתכנן את המעבר מראש כדי להימנע מבלגן.
- ריהוט ועיצוב המשרד
לאחר שהגעתם למשרד החדש, תוכלו להתחיל בהתאמת המשרד לצרכים שלכם. ניתן לרכוש ריהוט חדש או לשכור ריהוט משומש.
- מיתוג החברה במשרד החדש
לאחר שהמשרד שלכם מוכן, תוכלו להתחיל במיתוג החברה. ניתן לעשות זאת באמצעות עיצוב המשרד, שיווק למשרד החדש ואירוח אירועים.